Berusgigi Oral-B UltraThin terbukti secara klinikal untuk meningkatkan kesihatan gusi dalam 14 hari!

 

clip_image002

Petaling Jaya, 26 Mac 2016–TIDAK SEMUA BERUS GIGI ULTRA HALUS ADALAH SAMA dan gigi yang putih tidak bermakna mulut yang sihat. Pastikan anda memiliki gusi yang sihat dengan berus gigi baru Oral-B Ultra Thin.

Berus gigi Oral-B Ultra Thin mempunyai berus yang 100% tirus hingga 0.01mm bagi memastikan kejituan ketika membersih gigi dan gusi manakala kepala berus 25mm mencapai di bawah geraham untuk pembersihan maksimum. Berus gigiOral-B Ultra Thin telah terbukti secara klinikal untuk meningkatkan kesihatangusi – membersihkan gigi anda dan lembut pada gusi untuk member keyakinan yang lebih dengan senyuman yang menawan setiap masa!

Warna gusi anda menentukan kesihatan gusi.Sekiranya gusi kelihatan pudar dan merah jambu, ia adalah sihat. Sekiranya ia kemerah-merahan, anda mungkin mengalami gusi yang tidak sihat.

Sekiranya gusi anda tidak sihat, kemungkinan besar ia membengkak dan mudah berdarah ketika anda memberus gigi. Ini berlaku kerana kerengsaan yang disebabkan system imunisasi yang melindungi daripada jangkitan bakteria.Kebersihan mulut yang rendah serta penggunaan berus gigi yang salah akan meningkatkan bakteria di celah-celah gigi dan gusi lantas menyebabkan penyakit gusi dan gigi.

Kebanyakan rakyat Malaysia bimbang dengan kesihatan gusi mereka namun tidak mengetahui mereka bermasalah.Oleh itu, Oral-B, pakar kesihatan mulut telah meletakkan kepercayaan kepada lebih 50 tahun pengalaman mereka untuk melancarkan kempen kesihatan gusi dan bagaimana menangani masalah berkaitan dengan memilih berusgigi yang betul.

7318

Pelancaran itu, yang dihoskan oleh P&G Malaysia dengan sokongan Guardian Malaysia dan kerjasama Persatuan Pergigian Malaysia (MDA).Dr Teh Tat Beng, Presiden MDA dan Dr Chow Kai Foo, Pakar Bedah dan Implan Pergigian turut hadir untuk berkongsi maklumat tentang cara dan amalan terbaik untuk menjaga kesihatan mulut. Turut hadir ialah pelakon terkenal yang juga duta jenama Oral-B, Lisa Surihani.

Dalam ucapannya, DrTeh Tat Beng, Presiden MDA berkata: “Satu daripada objektif Persatuan Pergigian Malaysia ialah komitmen berterusan untuk meningkatkan pengetahuan awam tentang masalah kesihatan mulut. Sebagai contoh, kebanyakan orang bimbang terhadap kesihatan gusi mereka namun tidak menyedari mereka bermasalah. 80% daripada populasi dewasa mengalami masalah gusi manakala 4 daripada 5 remaja mempunyai penyakit periodontal dan tidak menyedarinya.”

“Promosi dan kempen berterusan tentang kesihatan mulut secara umum adalah penting untuk memperkasakan masyarakat bagi mendapatkan kesihatan mulut yang optimum. Dengan ini, kempen Oral-B tentang kesihatan gusi adalah bertepatan kerana ia meningkatkan kesedaran dan menyampaikan mesej bahawa kesihatan gusi adalah sama penting dengan memiliki gigi yang putih.”

Berucap di majlis pelancaran, Mr Nicolas De La Giroday, Ketua Pegawai Eksekutif P&G Malaysia, Singapore dan Brunei berkata: “Kebanyakan rakyat Malaysia mengalami masalah kesihatan mulut dan ini mempengaruhi mereka secara emosi. Berdasarkan kajian P&G yang diadakan baru-baru ini, 80% mereka menyatakan kurang yakin untuk berinteraksi disebabkan keadaan mereka*.50% daripada mereka bimbang dengan keadaan gusi yang bengkak dan berdarah manakala 42% peka terhadap kelembutan berus gigi terhadap gigi dan gusi mereka*”.

7401 (1)

“Memlilih berus gigi yang betul adalah penting untuk kesihatan gigi dan gusi. Berus Oral-B Ultra Thin terbukti secara klinikal untuk meningkatkan kesihatan gusi dengan berus yang 100% tirus; kepala berus yang kecil 25mm yang mencapai di bawah geraham untuk membersih dengan kawasan yang sukar dicapai dengan sempurna, serta berus teras yang kuat untuk menanggalkan plak.”

Berus Oral-B UltraThinbarumempunyai 3 tandawarna;

• Berus Power Tip BIRU yang membersih kawasan yang sukar dicapai di kawasan geraham dengan sempurna,

• Berus Penghapus Plak HIJAU- berus teras yang kuat untuk menanggalkan plak bagi kesihatan mulut yang sempurna, dan

• Berus Perangsang PUTIH yang merangsang gusi dan berkedudukan khas untuk membersih gusi.

“Jenama Oral-B memiliki portfolio produk pergigian yang lengkap dan ia adalah jenama No.1 yang disarankan doctor gigi**. Dengan DNA jenama yang kukuh, Oral-B di Malaysia berada dalam posisi untuk member pengguna pengetahuan lengkap tentang kesihatan mulut dan cara terbaikuntukmendapatkan gigi dan gusi yang sihat.”

Berus Oral-B Ultra Thin baru boleh didapati di semua farmasi dan pasaraya terkemuka pada harga RM6.90.

 

Mengenai P&G

P&G berkhidmat kepada hampir lima bilion orang seluruh dunia dengan jenamanya. Syarikat ini mempunyai portfolio jenama yang dipercayai, berkualiti dan menerajui seperti Always®, AmbiPur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Duracell®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks®, Wella® and Whisper®. Komuniti P&G membabitkan operasi di kira-kira 70 negara seluruh dunia. Layari http://www.pg.com untuk berita terkini mengenai P&G dan jenamanya.

 

 

*directly from press release

Comments

  1. thanks for the review - never knew a good toothbrush is so important... i just use whatever we have and never bothered.. time to open up my eyes and see :) thanks :)

    ReplyDelete
  2. untuk berus gigi, selalunya saya tengok harga and mana lebih value untuk duit. contohnya beli 4 percuma 1 dengan harga RM10.00 je. still branded punye tapi belu bundle terus. jimat. kadang2 kalau oral b buat promo murah, memang kiteorang beli jugak

    ReplyDelete
  3. i used this, the ultra thin bristles are really good to deep clean & remove plaque for better oral health. moreover, is soft, too. worth to intro ~

    ReplyDelete
  4. thanks for the review
    never knew that importance of good toothbrush on our teeth

    ReplyDelete
  5. I am using Systema, but this seems like a good toothbrush to try out ...

    ReplyDelete
  6. this tootbrush not bad, i'm using it right now

    ReplyDelete
  7. boleh tolong bersih gigi dalam bacteria n kotor

    ReplyDelete

Post a Comment

Thank you so much for taking the time to comment :)

I love reading it <3 Big hug!!

Popular Posts