Gempak Raya bersama Jakel 2015

2012-01-03 09.56.16

Salam Ramadhan and Olla everyone!

Nak bercerita and share sikit harini pasal promotion hari raya di Jakel. Korang dah check it out ke belum? Bagi yang masih tengah survey2 bole la get more info kat sini. Baru2 ni illy dijemput untuk hadiri majlis Penampilan Artist dan Pelancaran Gempak Raya bersama Jakel di Shah Alam.

2012-01-03 09.28.29

 

Actually this is the 5th time dorang buat roadshow dan di final nya dia Shah Alam on 27 June haritu. Illy setiap kali gi shah alam mesti teringat zaman study dulu hehe. Chewah.. banyak betul perubahan and kalau korang familiar di sini. Confirm senang nak cari Jakel. Sebab bangunan nya betul2 bertentangan dengan pintu belakang Uitm Shah Alam. Bangunan 3 tingkat ni punya la banyak pilihan dan memang bole rambang mata rasa nak  semua sebab cantik –cantik sangat.

Seperti 3 tahun yang sebelum nya Aaron Aziz adalah ambassador baju melayu Jakel dan tahun ni digandingkan bersama Nabil Ahmad. Bagi pakaian Wanita kita ada Rozita Che Wan dan bagi kanak- kanak pula kita ada baju raya koleksi upin ipin yang di gayakan oleh Mia Sara dan juga Raykal. On that day, illy berkesempatan la jumpa mereka kecuali Che Ta. Tapi kalau korang ada datang Jakel outlet KL on 13 atau 20 Jun masa tu Che Ta ada. Pengacara hari tu ada Dee Jangan Ketawa, terhibur kami dengan pengacaraannya.

Masa tengah sidang perasmian tu, kami diberitahu yang Jakel da sediakan 1 JUTA baju raya pada harga yang menarik serta design yang pelbagai untuk jadi pilihan bergaya di hari raya. Bagi siapa yang ada kat Shah Alam haritu juga 100 helai baju melayu Aaron Aziz ada di beri percuma untuk peminat dan pelangan setia Jakel. Syarat nya korang datang ambik coupon lepas tu beli baju melayu Aaron Aziz (hari tu discount RM150 jer) pastu bole redeem sat u lagi pasang free. Tak ke berbaloi tu? Kita selalu kalau beli satu baju melayu dah berapa kan? pastu nak kena beli butang la sampin la banyak citer.. Kalau beli set Aaron Aziz, Nabil Ahmad atau Upin Ipin. Tak payah risau semua tu da dijual sekali termasuk.

Actually, ini adalah tahun pertama baju melayu dan baju kurung Upin Ipin berada dipasaran. Illy pun pergi la jengok apa yang bezanya baju melayu upin ipin ni dari yang lain. Kualiti bagus, kain sejuk, (adik Raykal cakap ada air-cond haha) pastu ada sulam kat pocket dan butang baju melayu dia comel karton Upin Ipin. Paling best ada 30 warna yang bole dipilih. Jadi tak kesah korang tema warna apa, Insya Allah datang jengok sini ada la yang sesuai tu.

 

2012-01-03 09.42.41

Tengok tu bukan main ramai peminat nak tangkap gambar dengan Upin Ipin, adik Mia Sara dan Raykal.

Pada hari roadshow ni special sikit sebab ada lelongan baju raya oleh artist ni. During Happy Hour dorang pun lelong baju-baju koleksi mereka dan memang ramia orang rebut peluang tu. Punya la ramai orang serbu Jakel aritu memang meriah la.. Kalau korang tak suka bersesak dont worry… Bole datang timing yang korang rasa selesa sebab Jakel buka 10pagi sampai 10 malam sampai la malam raya. So kalau korang jenis yang suka beli last minute tu pun boel singgah Jakel malam raya before balik kampung.

2012-01-03 09.52.15

hatiku berkenan yang royal blue hujung sekali tu

2012-01-03 09.53.53

comel kan? siap dengan manik dan sulaman punya la cute

2012-01-03 09.54.49

kat belakang illy tu baru sebahagian jer tu

 

Honestly speaking, illy rambang mata. aku dah macam tak keruan. Semua pun cantik menarik. Kalau duit ni bole main petik2 jer dari pokok memang illy da borong la untuk family dan sedara sebab ish… memang cantik la choices pun teramat la banyak nyer.

 

2012-01-03 10.00.07

Kalau korang naik tingkat satu akan jumpa koleksi baju Aaron Aziz dan Nabil Ahmad. Macam - macam colour ada and colour yang dijangka hit tahun ni antaranya hijau zamrud (colour fav my dad), pastu biru diraja (royal blue) , peach , jingga, hijau tiffany, hijau mint dan merah cili. Kalau beli Nabil punya collection dia jenis 2 tone so macam ada gradient baju nya.

2012-01-03 10.00.51

Bosan yang kosong? yang bercorak pun ada.

Bagi yang teringin nak melaram macam Che Ta, kali ni Jakel ada keluarkan 10 rekaan eksclusif Baju Kurung Moden Rozita Che Wan dan harga nya bermula dari RM329 ke atas. Bole la jengok2 Jakel yang berhampiran untuk check it out k? Buat masa sekarang Jakel ada 19 cawangan termasuk satu di Sabah. Dengar citer cawangan di Serawak juga tengah dalam planning. Patut la sambutan hebat illy da tengok dengan mata kepala sendiri memang macam- macam ada.

2012-01-03 10.03.14

Kalau korang nak cari sejadah pun ada, songket pun ada, actually langsir pun ada nak tempah dorang minta jahit ikut design korang pun bole. Cakpa jer nak apa

 

AvRHKUKkOqups7qXTPLTANYIjx8NNVarkvRfcI4_diVV

Ni antara rakan blogger yang hadir pada event aritu. Seronok jumpa korang! nanti insya Allah jumpa lagi k?  Terima kasih juga buat Ruby sebab extend this invite. Okay la, illy dah nak out ni, semoga perkongsian harini bermanfaat. Selamat berbelanja, semoga raya kali ini lebih bermakna dari yang sebelumnya.

 

 

 

*This is a sponsored post I am invited by Ruby.my and Jakel to experience it on my own. Opinion expressed is my own. As usual, I will test and review products or services regardless of whether they have been sent to me or not with honesty.  Unless stated so in the post or marked with an asterisk, all products featured on this blog have been bought with my own hard-earned pennies. I started this blog to give my two pennies worth of thought and have fun along the way and that is exactly how this blog shall remain.

Comments

  1. dari dulu saya satu family memang suka beli baju kat jakel

    ReplyDelete
  2. baju melayu ada aircond - Rykal...
    Hahahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. comel jer adik raykal tu bukan main petah bercakap :)

      Delete
  3. Illy... seronok jumpa and berbual aritu
    Sekali nak say bye tak jumpa dah heehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha.. tu la illy duk sibuk merayap pilih2 baju aritu :) banyak cantik2 rambang mata terus.

      next time ada rezeki bole jumpa lagi :)

      Delete
  4. baju upin ipin paling kecik size berapa?

    ReplyDelete
  5. sebelum ni, tetiap tahun g Jakel. Tahun 2015 je tak pergi. padahal dah lalu depan Jakel tu. Kenapa ntah tak singgah pn tak tahu hehhehhe

    ReplyDelete
    Replies
    1. okay takpe next year bole.. raya haji pun bole :P hehe

      Delete
  6. Kak Illy beli ke baju raya jakel hari tu? Saya planning nak pergi malam sebelum raya tu, tak sempat. :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. dengar citer malam raya tu lagi banyak promo.. takpe la next year bole :) aminnnn

      Delete
  7. omg! u get to meet upin ipin - they are my favourite :)

    ReplyDelete
  8. wow! that is a lot of variety of tudung around.. i love the bling bling on them and their elegance :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Thank you so much for taking the time to comment :)

I love reading it <3 Big hug!!

Popular Posts