Hotel Idaman Anda Pada Harga Yang Terendah Di Traveloka

DSC_0151

Assalamualaikum and Olla everyone!

Bila tiba musim cuti persekolahan mesti hotel-hotel yang kita nak bermalam tu akan cepat penuh?? Mesti ada di antara korang yang suka book hotel last-last minit kan. yela dah sampai destinasi untuk korang bercuti tu baru la korang nak cari hotel untuk bermalam. memang tak la nak dapat hotel dah time tu.. So macam mana nak atasi masalah korang yang suka book hotel lambat tuh?? Alaaa apa yang korang nak susah-susah.. kan sekarang zaman IT. semua di hujung jari. Untuk pengetahuan korang, korang boleh booking hotel idaman u olls tu dengan menggunakan hotel online booking jer okay. Sekarang kan dah banyak website dan applikasi yang boleh korang gunakan untuk book hotel idaman. Sambil, tu meh cuci mata gambar kenangan kami staycation di Majestic Hotel tahun lepas hehe..

DSC_0039

Dalam banyak-banyak website and aplikasi untuk book hotel online ni, ada satu website ni yang illy nak kongsi dengan korang dimana ia menawarkan harga yang terendah dan tak masuk akal. Kalau korang nak tahu Traveloka adalah sebuah online hotel booking website yang menyediakan pekhidmatan untuk booking hotel and tiket flight. So dengan menggunakan perkhidmatan ni, semua urusan booking korang mudah dan cepat. Tak de la korang pening fikir nak cari hotel nanti, tak perlu risau la, tiada caj yang tersembunyi. Macam mana nak booking online? Senang jer

Sebelum nak booking hotel, korang kena pastikan yang korang dah ada destinasi yang korang nak pergi. Ada tiga langkah utama yang perlu korang buat sebelum korang nak cari hotel ideal korang tu. Langkah yang pertama ialah korang mestilah masukkan dulu destinasi percutian korang and then korang perlu pilih tarikh masuk dan tarikh keluar. make sure tarikh yang korang pilih tu tak salah okay. Lepas tu baru la korang masukkan bilangan orang yang nak bermalam di situ nanti and then klik cari. Mudah jer kan. So lepas beberapa saat akan terpapar senarai hotel yang berdekatan dengan tempat korang nak pergi tuh..so korang boleh la pilih mengikut apa yang korang nak. Jangan terkejut pulak yer tengok harga yang ditawarkan kat situ..Hahahaha!!Memang berbaloi okay!

image

Korang juga boleh selaraskan mengikut harga yang korang cari okay, lagi senang kan. So urusan nak cari hotel pada harga yang korang nak tu lagi cepat la cita dia. Bukan tu saja okay, korang pon boleh selaraskan mengikut bintang hotel. lain orang kan lain citarasa.  Its up to u la nak hotel yang berapa bintang pon..janji bersesuaian dengan bajet yang korang dah plan..Kalau nak lagi senang,  juga boleh gunakan fungsi quick filter dimana korang boleh la pilih korang nak senarai hotel yang mewah atau hotel budget. lagi jimat masa korang kan..tak payah nak search satu-satu..Dalam Traveloka nip on korang boleh cari penginapan yang lain taw selain hotel seperti homestay, apartment, guest house, resort, villa dan Hostel. So illy nak suggest kat korang better korang gunakan jer function yang ada dalam website ni..supaya urusan korang lebih pantas dan yang penting mudah. Jangan malu-malu yer.

Selepas korang dah pilih hotel ideal yang korang nak tu, korang just proceed jer untuk penempahan..Cara nak bayar senang jer..korang boleh bayar sama ada dengan menggunakan online banking or kad kredit. Tak perlu la korang susah payah nak pergi ke ATM machine nak transfer bagai. Website Traveloka ni bukan untuk nak booking hotel jer..kalau korang just nak survey-survey dulu pon boleh je gunakan website ni.. Macam mana?? Ala langkah-langkah dia sama seperti untuk booking tuh. Cuma korang just masukkan jer nama hotel yang korang nak survey tu.  Kat situ korang boleh la tengok jenis bilik yang ditawarkan, fasiliti yang disediakan dan yang penting lokasi hotel tu bersesuaian tak dengan apa yang korang nak. Korang juga boleh baca and review komen-komen penginap yang pernah menginap di hotel tersebut.

So, apa lagi yang korang nak tunggu tu? Jangan buang masa korang lagi. Jom tengok and survey rate bilik di Traveloka untuk dapatkan hotel ideal anda pada harga yang terendah sekarang. Till next blogpost, bye!

Comments

  1. dah lama tak jalan-jalan.

    tunggu hujung tahun la jawabnya.

    hoho

    ReplyDelete

Post a Comment

Thank you so much for taking the time to comment :)

I love reading it <3 Big hug!!

Popular Posts